Αρχική » Καθημερινότητα (Σελίδα 48)
Αρχείο κατηγορίας Καθημερινότητα
Κάτι γίνεται στη γειτονιά μας… Σαν να ζωντανεύει, λίγο…

Αυτό το μαγαζί, με τους γρήγορους ρυθμούς που πάει, σε λίγο θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει. “Στήνεται” στη Ναυπλίου και Αλαμάνας, γωνία. Είναι το πρώτο σούπερ μάρκετ, ακριβώς δίπλα μας. Μέχρι τώρα είχαμε τον “Γαλαξία” και τον “Κρητικό” σε κοντινή απόσταση. Σε λίγο θα προστεθεί και αυτό. Για τα ψώνια της τελευταίας στιγμής, είναι ιδανικό! Ας είναι καλά οι άνθρωποι που έχουν το κουράγιο να ξεκινούν νέες προσπάθειες στη ζωή τους.

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε δει τα συνεργεία να δουλεύουν… Οργανωμένα και με σχέδιο. Έτσι ώστε το πρώην “συνεργείο” να μεταμορφωθεί στην κυριολεξία σε ένα χώρο “σούπερ μάρκετ”, σύγχρονο και οργανωμένο. Απίστευτο πόσο γρήγορα προχωρούν. Πραγματικά σε λίγο θα βάλουν πάγκους και εμπόρευμα και θα είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν τη δουλειά τους. Λεφτά μόνο να έχεις και όλα είναι στα πόδια σου.

Ναι, τις είδαμε και τις καταγράψαμε αυτές τις εικόνες, καθώς βρεθήκαμε μπροστά στο έργο, σε ένα από τα περπατήματα μας. Και τελικά είναι ωραίο να βλέπεις τον τόπο που μένεις να μη μαραζώνει οικονομικά, αλλά να αναπτύσσεται. Ο χρόνος βέβαια θα δείξει αν αντέχει η περιοχή ένα ακόμα σούπερ μάρκετ. “Α-Β Βασιλόπουλο” πάντως, έστω και ως συνεργάτη, πρώτη φορά βλέπουμε μετά τη Λένορμαν που έκλεισε για να πάει στα Σεπόλια.
Στη διασταύρωση Αγ. Μελετίου και Κωνσταντινουπόλεως

Σε λίγο θα αποτελούν παρελθόν από την επιφάνεια της γης, αυτές οι σιδηροδρομικές γραμμές. Ήδη έχουν περιορίσει τις δύο γραμμές σε μία, όπως φαίνεται καθαρά στη φωτογραφία. Βέβαια στην Ελλάδα ζούμε και αυτό το “σε λίγο” δεν ξέρουμε πόσο θα διαρκέσει, αλλά τα πράγματα έχουν πάρει το δρόμο τους. Λένε, ότι ο χώρος θα διαμορφωθεί σε πάρκο και θα δοθεί στους κατοίκους.

Και οι γραμμές του τρένου που συνδέουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, ίσως πει κάποιος, από πού θα περάσουν; Τα σχέδια είναι, να γίνει υπογειοποίηση. Και απ’ ότι ακούμε παράλληλα με την επιφάνεια γίνονται κι αυτές οι εργασίες. Το ξέρουμε ότι θα γίνει κάποια στιγμή, αλλά το ζήτημα είναι να το προλάβουμε να το ζήσουμε, όσο είμαστε ζωντανοί. Θα είναι κάτι πολύ ωραίο!

Για την ώρα η όλη κατάσταση βρίσκεται σε μια εγκατάλειψη, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε κι εσείς, Μερικοί, μάλιστα, που δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα του πράγματος, πετούν εκεί τα σκουπίδια τους. Κι εμείς βιαζόμαστε να δούμε όλη αυτή την περιοχή να μεταμορφώνεται σε ένα πνεύμονα πρασίνου. Θα την κρατήσουμε αυτή τη φωτογραφία για τότε…
Ένα πάρκο στη Νέα Ιωνία, και στην πλ. Πάρση, ρημαγμένο

Βρεθήκαμε για δουλειά στη Νέα Ιωνία και περιμένοντας να περάσει λίγο η ώρα, περπατήσαμε σε ένα πάρκο ρημαγμένο κι εγκαταλειμμένο, τουλάχιστον το καφέ που ήταν μέσα σε αυτό. Ψάχνοντας στους χάρτες της Google βρήκα αυτή τη φωτογραφία από το όχι και τόσο μακρινό 2014… Οι υπόλοιπες φωτογραφίες είναι δικές μου. Για να πάρετε μια γεύση του τι σημαίνει εγκατάλειψη.

Δείτε την άλλοτε λιμνούλα μπροστά στο καφέ. Χωρίς νερό, με τα λίγα φυτά μόλις να επιζούν. Συζητώντας με τους κατοίκους εκεί, μας είπαν ότι την ευθύνη την έχει ο Δήμος. Δικιά του περιουσία είναι. Και το μαγαζί αυτό το νοίκιαζε κάπου 6.000 ευρώ το μήνα. Ήρθε κι η κρίση του 2012, πού να αντέξει ο άνθρωπος που το είχε μισθώσει; Τα παράτησε κι έφυγε.

Και τώρα, είναι σ’ αυτή την κατάσταση… Θλίψη σε πιάνει να βλέπεις αυτό το πράγμα. Αιτία; Όπως λένε οι κάτοικοι, ο Δήμος, που αρνείται να βάλει λίγο νερό στο κρασί του, να χαμηλώσει το ενοίκιο και να βρεθεί κάποιος να ενδιαφερθεί να το λειτουργήσει. Αλήθεια, προτιμά να το έχει σ’ αυτή την κατάσταση; Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω αυτή τη δημοσιοϋπαλληλική, επικίνδυνη, νοοτροπία.
Ακαδημία Αθηνών, επιβλητικό κτίριο στο κέντρο της πόλης

Η Ακαδημία είναι μια από τις κεντρικότερες περιοχές της Αθήνας. Βρίσκεται ανάμεσα στην Ομόνοια, στην Πλατεία Κάνιγγος, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι. Διασχίζεται από τρεις παράλληλες οδούς (Σταδίου, Πανεπιστημίου, Ακαδημίας). Είναι η πιο πολυσύχναστη περιοχή της Αθήνας και είναι γεμάτη εμπορικά καταστήματα, τράπεζες, υπηρεσίες και πνευματικά ιδρύματα.

H Aκαδημία Aθηνών υπήρξε ο πρώτος ερευνητικός φορέας της χώρας. Στον Iδρυτικό της νόμο, το 1926, η επιστημονική έρευνα περιλαμβάνεται στους σκοπούς της, για την επίτευξη των οποίων προβλέπεται η ίδρυση “Eργαστηρίων επιστημονικής έρευνας” και η ενθάρρυνση και ενίσχυση ερευνών.

Στο πλαίσιο αυτό η Aκαδημία Aθηνών, αμέσως μετά την ίδρυσή της, ενέταξε στους κόλπους της, δύο επιστημονικά αρχεία – κέντρα που λειτουργούσαν ήδη: το Iστορικόν Λεξικόν (ίδρυση 1914) σήμερα Kέντρο Έρευνας των Nεοελληνικών Διαλέκτων και Iδιωμάτων, και το Λαογραφικό Aρχείο (ίδρυση 1918) σήμερα Kέντρο Έρευνας της Eλληνικής Λαογραφίας.
Μοναστηράκι: Η βόλτα τα πρωινά της Κυριακής, είναι ωραία

Είχαμε καιρό να πάμε μια βόλτα πρωί στο Μοναστηράκι που έχει παζάρι την Κυριακή και φυσικά πολύ κόσμο για να δει τα εκθέματα και να ψωνίσει, από τα παλιά πράγματα που μπορείς να βρεις εκεί. Δεν είναι η πρώτη φορά που πηγαίναμε. Δείτε κι άλλες φορές από το αρχείο του ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ που έχουμε καταγράψει ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Τα πάντα, μπορείς να βρεις εδώ. Παλιά αντικείμενα, δίσκοι, βιβλία, φωτογραφίες. Δεν είναι πια φτηνά όσο κάποτε, αλλά έχεις τη δυνατότητα να κάνεις παζάρι και να το εξασφαλίσεις, αν αυτό που θα δεις σε ενδιαφέρει, σε μια καλύτερη τιμή. Ναι, γενική διαπίστωση είναι αυτή και την ακούσαμε κι από άλλους, άγνωστους σε μας, καθώς περπατούσαμε.

Εδώ μπορείς να βρεις, ότι φαντάζεσαι. Ακόμα και πράγματα που ξεπερνούν τη φαντασία. Να πάρεις ιδέες για να φτιάξεις κάτι δικό σου ή ακόμα και να αλλάξεις χρήση σε κάτι που είδες και σου άρεσε και να το προσαρμόσεις στο δικό σου χώρο. Αρκεί να έχεις κέφι και διάθεση για ζωή, οπότε μπορείς να κάνεις όμορφα τα πρωινά της Κυριακής.
Πολύ διακριτική η “Εύα”! Ούτε που την καταλάβαμε…

Περάσαμε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, με έμφαση στην Κυριακή που έλεγαν ότι θα χτυπούσε το καιρικό φαινόμενο “Εύα” στην Αττική, και κυρίως το Σάββατο το απόγευμα, όταν ακούσαμε να χτυπάνε τα κινητά μας ως σειρήνα, από το προειδοποιητικό μήνυμα του 112, που μας έλεγε να προσέχουμε, να μείνουμε σπίτι και να μην κυκλοφορούμε στους δρόμους.

Η αλήθεια είναι ότι ακούσαμε την οδηγία και παρά το γεγονός ότι την Κυριακή είχαμε μια αυξημένη δράση προγραμματισμένη, τα ακυρώσαμε όλα και δεν πήραμε είδηση κάποιες μπόρες ισχυρές που έπεσαν σταδιακά μαζί με έναν άνεμο που έκανε το πράγματα πιο δύσκολα. Κι εντάξει στην Αθήνα τα πράγματα ήταν ήσυχα, όχι όπως στο Πασαλιμάνι του Πειραιά που δοκιμάστηκε.

Τη Δευτέρα όμως τα ξημερώματα, τα πράγματα ήταν κάπως έτσι, όπως δείχνουν οι φωτογραφίες που πήραμε, εκεί κατά τις εννέα το πρωί… Είναι στη γειτονιά μας και όπως βλέπετε ήταν ηλιόλουστη η μέρα. Σα να μην είχε καμιά σχέση με τις δύο προηγούμενες. Ο Νοέμβρης κάνει κορδελάκια. Μόνο που πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Δεν “παίζουν” μ’ αυτά οι άνθρωποι.
Στον πεζόδρομο της Εθνικής Αντιστάσεως, στο Περιστέρι

Το Περιστέρι μας αρέσει. Έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, όπως και η αγορά του, επίσης. Χθες χρειάστηκε να περπατήσουμε για μια δουλειά στον πεζόδρομο της Εθνικής Αντιστάσεως, όπου βρίσκονται πολλά εμπορικά μαγαζιά και καφέ και το χαρήκαμε. Ο καιρός ήταν πολύ καλός για την εποχή, καθώς αν και Νοέμβριος, το μεσημέρι πλησίαζε αν δεν άγγιζε τους 30οC.

Πολλοί λένε ότι η ανάπτυξη αυτή οφείλετε και στον δήμαρχο του για δυο θητείες, τον κ. Παχατουρίδη. Δεν ζούμε εκεί και δεν μπορούμε να έχουμε προσωπική άποψη. Βλέπουμε όμως την πόλη να αλλάζει, τις γειτονιές, τα πάρκα τους δρόμους κι αυτό, δεν μπορεί, κάπου θα οφείλετε. θα πρέπει να αγαπά την πόλη του και τους δημότες του.

Οι πεζόδρομοι, όπου μπορείς να κάνεις τη βόλτα σου χωρίς το άγχος της κίνησης των αυτοκινήτων και να ψωνίσεις από τα μαγαζιά του βολεύουν πολύ. Και βλέπεις ακόμα και το μεσημέρι να είναι όμορφα. Και στο πρόσφατο παρελθόν έχουμε ξαναπάει στο περιστέρι και σε αυτό το δρόμο. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ μερικά δημοσιεύματα από το αρχείο μας.























Δυστυχώς αυτή είναι η κατάντια του κράτους (όχι της Χώρας) και της τωρινής αδιάφορης τοπικής αυτοδιοίκησης!! Κρίμα....! Δεν υπάρχουν άνθρωποι…