Το έργο υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια προχωρά, αν και αντιμετωπίζει καθυστερήσεις σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Αρχικά, η ολοκλήρωση του έργου είχε προγραμματιστεί για το τέλος του 2024, αλλά πλέον εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025 . Ήδη άνοιξε η διάβαση του «οκτώ» που δυσκόλεψε για πολύ καιρό τη διάβαση των οχημάτων από και προς την Αθήνα.
Υπενθυμίζουμε τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου. Έχει μήκος: 2,36 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περίπου 1,33 χιλιόμετρα θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα. Από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσσαλονίκη έως τις Τρεις Γέφυρες. Θα υπάρχουν τέσσερις γραμμές – δύο για υπεραστικά τρένα και δύο για τον Προαστιακό. Η σήραγγα θα φτάνει σε βάθος έως 19 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.
Η κατασκευή του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη, με την πρόοδο να έχει φτάσει περίπου στο 50% . Η πρώτη σήραγγα (δυτικός διάδρομος) αναμένεται να παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ η δεύτερη σήραγγα θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση της πρώτης. Όταν ολοκληρωθεί θα προκύψουν πολλά οφέλη για την περιοχή. Ένα από αυτά είναι ότι η κατάργηση των ισόπεδων διαβάσεων, μειώνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων.