
Είχα την ευκαιρία, χθες, να περάσω από ΚΤΕΟ το αυτοκίνητο και τη μηχανή μου. Μια υποχρέωση που επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια στην Ελλάδα, αλλά συχνά την αντιμετωπίζουμε ως “αγγαρεία” ή ως μια απλή γραφειοκρατική διαδικασία. Εδώ θα γίνει ο έλεγχος για σοβαρές οξειδώσεις, ρωγμές ή φθορές που επηρεάζουν τη δομική ακεραιότητα του αυτοκινήτου ή της μηχανής. Πόσοι όμως αναρωτιόμαστε γιατί είναι τόσο σημαντική και γιατί το κράτος επιβάλλει τσουχτερά πρόστιμα σε όσους καθυστερούν;

Ο κύριος και αδιαπραγμάτευτος στόχος του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) είναι η ασφάλεια στο δρόμο. Ένα όχημα που κυκλοφορεί στους δρόμους, πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση ώστε να προστατεύει τον οδηγό, τους επιβάτες, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Το ΚΤΕΟ διασφαλίζει ότι τα κρίσιμα συστήματα του οχήματος λειτουργούν σωστά. Το ΚΤΕΟ είναι επίσης υπεύθυνο για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων του οχήματος. Μετρώντας τους εκπεμπόμενους ρύπους, διασφαλίζεται ότι το όχημα τηρεί τα νόμιμα περιβαλλοντικά πρότυπα, συμβάλλοντας στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Τι ελέγχεται (ενδεικτικά): Σύστημα Πέδησης (Φρένα). Η ικανότητα του οχήματος να επιβραδύνει και να σταματά αποτελεσματικά. Είναι ίσως το πιο σημαντικό σύστημα για την αποφυγή ατυχημάτων. Σύστημα Διεύθυνσης (Τιμόνι). Η σωστή λειτουργία του συστήματος για ακριβή και ασφαλή οδήγηση. Ανάρτηση. Η μέτρηση της απόδοσης των αμορτισέρ, τα οποία επηρεάζουν τη σταθερότητα και την πρόσφυση του οχήματος. Φώτα. Η σωστή λειτουργία, ένταση και ρύθμιση όλων των φώτων (πορείας, διασταύρωσης, φλας, φρένων). Ελαστικά. Κατάσταση, φθορά και σωστές διαστάσεις.
